Journal archive for Google Scholar Robot!

فصلنامه مطالعات جغرافیایی مناطق کوهستانی

فصلنامه مطالعات جغرافیایی مناطق کوهستانی



Volume 5, Number 1 (2024-4)


ارزیابی و مقایسه فشارها و تهدیدات مناطق حفاظت شده کوهستانی استان لرستان با ابزار RAPPAM
ارزیابی و مقایسه فشارها و تهدیدات مناطق حفاظت شده کوهستانی استان لرستان با ابزار RAPPAM
| [Abstract-FA] | [XML] |

Analysis and Explanation of the Relationship between the Capabilities of the Third Place in the Urban Livability of a Case Study of Tehran Metropolis
تحلیل و تبیین ارتباط بین قابلیت های مکان سوم در زیست پذیری شهری، مطالعه موردی کلانشهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Analyzing the factors affecting in Spatial Planning of Value Chain Governance of Ecolodges (Study Case: Territorial Region 9)
تحلیل عوامل موثر در برنامه‌ریزی فضایی حکمروایی زنجیره ارزش اقامتگاه‌های بوم‌گردی (مورد مطالعه: منطقه 9 آمایش ایران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Structural analysis of indicators of the model of resilience of new cities with an emphasis on sustainability (Study case: Sahand New City)
تحلیل ساختاری شاخص‌های الگوی تاب‌آوری شهرهای جدید با تأکید بر پایداری (مورد مطالعه: شهر جدید سهند)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Evaluating the Concept and Role of Sustainable Cultural Development in the Process of Urban Place Design (Case study: Alaviyan Dome area, Hamedan City)
ارزیابی مفهوم و نقش توسعه فرهنگی پایدار در فرآیند طراحی مکان شهری (مطالعه موردی: محدوده گنبد علویان، شهر همدان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Analysis of the impact of mental image and infrastructure quality on the competitiveness of tourist destinations (case study: Gorgan city)
تحلیل تاثیر تصویر ذهنی و کیفیت زیرساختها بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری (مورد مطالعه : شهر گرگان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Identification and evaluation of geomorphosites in order to develop geotourism Case study: Nian village
شناسایی و ارزیابی ژئومورفوسایت‌ها در راستای توسعه ژئوتوریسم مطالعه موردی: روستای نیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The effect of geomarketing on the attraction of geotourists، with the mediating role of the destination brand image (Case study: Lorestan waterfalls)
تاثیر ژئومارکتینگ بر جذب ژئوتوریست با نقش میانجی تصویر برند مقصد(مطالعه موردی: آبشارهای لرستان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Investigating the effective factors on achieving the desired governance of border cities (case study of Paveh city)
آینده‌پژوهی توسعه پایدار در شهرهای مرزی بر اساس رویکرد حکمروایی شهری (نمونه موردی شهر مرزی سردشت)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles