دوره 5، شماره 1 - ( بهار 1403 1403 )                   جلد 5 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Asgarnezhad Nouri B, Sharafi S, Naserpour M. The effect of geomarketing on the attraction of geotourists، with the mediating role of the destination brand image (Case study: Lorestan waterfalls). JGSMA 2024; 5 (1)
URL: http://gsma.lu.ac.ir/article-1-271-fa.html
عسگرنژاد نوری باقر، شرفی سیامک، ناصرپور مهرداد. تاثیر ژئومارکتینگ بر جذب ژئوتوریست با نقش میانجی تصویر برند مقصد(مطالعه موردی: آبشارهای لرستان). مطالعات جغرافیایی مناطق کوهستانی. 1403; 5 (1)

URL: http://gsma.lu.ac.ir/article-1-271-fa.html


1- دانشگاه محقق اردبیلی
2- دانشگاه لرستان ، sharafi.si@lu.ac.ir
چکیده:   (1010 مشاهده)
در شرایط کنونی با توجه به رشد فناوری­های نوین، بسیاری از کشورهای جهان از این فناوری­ها به عنوان یک گزینه متناسب در رشد گردشگری خود استفاده نموده اند که یکی از این موارد ژئومارکتینگ و شناسایی گردشگران و ترغیب آنها به بازدید از مکان­ها مدنظر خود می­باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ژئومارکتینگ بر جذب ژئوتوریست با نقش میانجی تصویر برند مقصد در آبشارهای لرستان می باشد. تحقیق حاضر از نظر روش توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف، کاربردی-توسعه‌ای است. جامعه آماری پژوهش مشتمل بر متخصصان، مدیران، کارشناسان و اساتید حوزه بازاریابی، گردشگری و ژئوتوریسم در استان لرستان به تعداد 134 نفر می باشند که حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران و به صورت تصادفی طبقه ای به تعداد 100 نفر انتخاب شدند. پرسشنامه طراحی شده در سه قسمت پرسشنامه ژئومارکتینگ، جذب ژئوتوریست و تصویر برند مقصد با 39 سؤال می­باشد. روایی پرسشنامه به شیوه صوری بوده که به تایید کارشناسان و اساتید رسیده و پایایی آن نیز بر اساس آلفای کرونباخ به میزان 84/0 مورد تایید واقع شده است. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس تحلیل معادلات ساختاری در نرم افزار Smart PLS صورت پذیرفته است. نتایج نشان داد که به طور کلی ژئومارکتینگ بر جذب ژئوتوریست با نقش میانجی تصویر برند مقصد در آبشارهای لرستان تاثیر داشته است. در این میان ژئومارکتینگ بر جذب ژئوتوریست با ضریب مسیر 0.43، ژئومارکتینگ بر تصویر مقصد برند با ضریب مسیر 0.72 و تصویر برند مقصد بر جذب ژئوتوریست با ضریب مسیر 0.30 تاثیرگذار بوده است. بر این اساس تاثیر ژئومارکتینگ بر تصویر برند مقصد دارای بالاترین اثرگذاری و تاثیر تصویر برند مقصد بر جذب ژئوتوریست دارای کمترین میزان اثرگذاری می باشد.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/1/31 | پذیرش: 1402/7/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه مطالعات جغرافیایی مناطق کوهستانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق